Šiemet
lietuviškų maisto produktų eksportas į užsienio šalis ir toliau
augo. Nepaisant pasaulinės pandemijos, Lietuvos įmonės sėkmingai
įsitvirtino tarptautinėse rinkose, o prasidėjusi gyventojų
vakcinacija nuteikia optimistiškai – anot maisto produktų
gamintojus vienijančios asociacijos „Baltic Gastronomy Leaders“
(BGL) atstovų, jau nuo kitų metų tikimasi maisto produktų
eksporto proveržio.

Valstybinės
maisto ir veterinarijos tarnybos duomenimis, per dešimt šių metų
mėnesių Lietuvos įmonės eksportavo 14 proc. daugiau gyvūninės
kilmės lietuviškų maisto produktų. Kone dvigubai išaugo
jautienos, pusantro karto – paukštienos eksportas. Pagrindinėmis
lietuviškų maisto produktų rinkomis išlieka Europos Sąjunga,
pozicijos stiprinamos Ukrainoje, Jungtinėse Valstijose, Izraelyje,
Kinijoje, Japonijoje, Kazachstane.

Pastaraisiais
metais maisto produktų gamintojus vienijanti asociacija BGL pasirašė
finansavimo sutartis su ES dėl eksporto plėtros į Japoniją,
Kiniją, Pietų Korėją, JAV, Ukrainą, Kazachstaną. Bendrija
padengs 80 proc. šių projektų išlaidų, iš viso jų apimtis
viršija 11 mln. eurų. Didžioji dalis lėšų bus skiriama
dalyvavimui parodose, verslo susitikimams, kontaktų mezgimui,
produktų degustacijoms ir pristatymams, siekiant padėti Lietuvos
įmonėms įsitvirtinti šiose rinkose.

BGL prezidentas Romas Apulskis teigia, kad Lietuvos įmonės tvirtą pagrindą jau turi paklojusios Ukrainoje ir JAV, pastaraisiais metais daugėja eksportuojančių į Tolimųjų Rytų šalis – Kiniją, Japoniją, Pietų Korėją.

https://www.delfi.lt/agro/agroverslo-naujienos/salies-maisto-gamintojai-eksporto-galimybiu-mato-nuo-jav-iki-japonijos.d?id=86076167

Dalintis

Paskelbti komentarą

Your email address will not be published. Required fields are marked *

į viršų