Šiemet lietuviškų maisto produktų eksportas į užsienio šalis ir toliau augo. Nepaisant pasaulinės pandemijos, Lietuvos įmonės sėkmingai įsitvirtino tarptautinėse rinkose, o prasidėjusi gyventojų vakcinacija nuteikia optimistiškai – anot maisto produktų gamintojus vienijančios asociacijos „Baltic Gastronomy Leaders“ (BGL) atstovų, jau nuo kitų metų tikimasi maisto produktų eksporto proveržio.

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos duomenimis, per dešimt šių metų mėnesių Lietuvos įmonės eksportavo 14 proc. daugiau gyvūninės kilmės lietuviškų maisto produktų. Kone dvigubai išaugo jautienos, pusantro karto – paukštienos eksportas. Pagrindinėmis lietuviškų maisto produktų rinkomis išlieka Europos Sąjunga, pozicijos stiprinamos Ukrainoje, Jungtinėse Valstijose, Izraelyje, Kinijoje, Japonijoje, Kazachstane.

Pastaraisiais metais maisto produktų gamintojus vienijanti asociacija BGL pasirašė finansavimo sutartis su ES dėl eksporto plėtros į Japoniją, Kiniją, Pietų Korėją, JAV, Ukrainą, Kazachstaną. Bendrija padengs 80 proc. šių projektų išlaidų, iš viso jų apimtis viršija 11 mln. eurų. Didžioji dalis lėšų bus skiriama dalyvavimui parodose, verslo susitikimams, kontaktų mezgimui, produktų degustacijoms ir pristatymams, siekiant padėti Lietuvos įmonėms įsitvirtinti šiose rinkose.

BGL prezidentas Romas Apulskis teigia, kad Lietuvos įmonės tvirtą pagrindą jau turi paklojusios Ukrainoje ir JAV, pastaraisiais metais daugėja eksportuojančių į Tolimųjų Rytų šalis – Kiniją, Japoniją, Pietų Korėją.

https://www.delfi.lt/agro/agroverslo-naujienos/salies-maisto-gamintojai-eksporto-galimybiu-mato-nuo-jav-iki-japonijos.d?id=86076167

Dalintis

Paskelbti komentarą

Your email address will not be published. Required fields are marked *

į viršų