Per dešimt šių metų mėnesių Lietuvos gamintojai eksportavo daugiau kaip 19
tūkst. gyvūninės kilmės lietuviškų maisto produktų ir kitų siuntų, – tai 14 proc.
daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Tokius duomenis rodo Valstybinės
maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistų apibendrinta statistika.

„Be žuvies ir jos gaminių, pieno produktų pardavimų, kurie pastaraisiais
mėnesiais sudarė didžiąją maisto sektoriaus eksporto dalį, mūsų šalies įmonės
užsienio rinkose aktyviai parduoda ir šviežią mėsą, ypač jautieną, paukštieną,
taip pat įvairius subproduktus, kulinarinius gaminius, populiarus ir ėdalas
augintiniams. Tai, kad nepaisant koronaviruso sukeltos krizės lietuviškos
produkcijos eksporto rezultatai auga visus tris šių metų ketvirčius, tik
patvirtina, kad mūsų šalies įmonės puikiai įsitvirtinusios tarptautinėse
rinkose ir gali sėkmingai konkuruoti net ir tokių iššūkių metu. Taip pat esu
labai dėkingas VMVT specialistams, ypač vykdantiems valstybinę kontrolę
ūkiuose, skerdyklose, perdirbimo įmonėse, sertifikuojantiems eksporto siuntas,
kurie suprasdami, kaip svarbu įmonėms išlaikyti konkurenciją tarptautinėse
rinkose ir eksportuoti produkciją, net ir nepalankios epidemiologinės COVID-19
situacijos aplinkybėmis dirba negailėdami jėgų ir sveikatos“, – komentavo VMVT
direktorius Darius Remeika.

Žuvies ir jos gaminių šių metų spalį buvo eksportuota 1,5 tūkst. t daugiau
(12,9 tūkst. t). Lietuvos gamintojai sėkmingai plėtė ir šviežios mėsos
eksportą, – tą rodo kone dvigubai išaugę jautienos (267 t) ir beveik 1,5 karto
padidėję paukštienos eksporto kiekiai (1051 t), nežymiai augo ir kiaulienos
pardavimai (52 t).

Pagrindinėmis lietuviškų maisto produktų rinkomis
išlieka ES, toliau rikiuojasi Ukraina, JAV, Izraelis, Uzbekistanas, Kinija ir
kitos šalys.

https://vmvt.lt/naujienos/spali-lietuvisku-maisto-produktu-eksportas-toliau-augo

Dalintis

Paskelbti komentarą

Your email address will not be published. Required fields are marked *

į viršų