Per dešimt šių metų mėnesių Lietuvos gamintojai eksportavo daugiau kaip 19 tūkst. gyvūninės kilmės lietuviškų maisto produktų ir kitų siuntų, – tai 14 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Tokius duomenis rodo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistų apibendrinta statistika.

„Be žuvies ir jos gaminių, pieno produktų pardavimų, kurie pastaraisiais mėnesiais sudarė didžiąją maisto sektoriaus eksporto dalį, mūsų šalies įmonės užsienio rinkose aktyviai parduoda ir šviežią mėsą, ypač jautieną, paukštieną, taip pat įvairius subproduktus, kulinarinius gaminius, populiarus ir ėdalas augintiniams. Tai, kad nepaisant koronaviruso sukeltos krizės lietuviškos produkcijos eksporto rezultatai auga visus tris šių metų ketvirčius, tik patvirtina, kad mūsų šalies įmonės puikiai įsitvirtinusios tarptautinėse rinkose ir gali sėkmingai konkuruoti net ir tokių iššūkių metu. Taip pat esu labai dėkingas VMVT specialistams, ypač vykdantiems valstybinę kontrolę ūkiuose, skerdyklose, perdirbimo įmonėse, sertifikuojantiems eksporto siuntas, kurie suprasdami, kaip svarbu įmonėms išlaikyti konkurenciją tarptautinėse rinkose ir eksportuoti produkciją, net ir nepalankios epidemiologinės COVID-19 situacijos aplinkybėmis dirba negailėdami jėgų ir sveikatos“, – komentavo VMVT direktorius Darius Remeika.

Žuvies ir jos gaminių šių metų spalį buvo eksportuota 1,5 tūkst. t daugiau (12,9 tūkst. t). Lietuvos gamintojai sėkmingai plėtė ir šviežios mėsos eksportą, – tą rodo kone dvigubai išaugę jautienos (267 t) ir beveik 1,5 karto padidėję paukštienos eksporto kiekiai (1051 t), nežymiai augo ir kiaulienos pardavimai (52 t).

Pagrindinėmis lietuviškų maisto produktų rinkomis išlieka ES, toliau rikiuojasi Ukraina, JAV, Izraelis, Uzbekistanas, Kinija ir kitos šalys.

https://vmvt.lt/naujienos/spali-lietuvisku-maisto-produktu-eksportas-toliau-augo

Dalintis

Paskelbti komentarą

Your email address will not be published. Required fields are marked *

į viršų